Равносметка на изминалата 2011 година и Рошава баклава с кексово тесто

Стандартен

Като последен пост за 2011 година реших да направя една бърза равносметка за нещата които преживях през нея.

Като първо и най-значително събитие отбелязвам рождението на моята прекрасна дъщеричка Ния 🙂 Пожелавам си да ми е жива и здрава, все така усмихната и щастлива. Да ме дарява с все повече любов и да изпълва дните ми със светлина 🙂 Освен това си пожелавам и по-малко безсънни нощи 😉

Второто най-важно събитие беше минаването ми под венчилото 🙂 Тук е мястото да благодаря на прекрасният си съпруг за търпението, любовта, доверието и топлината с които ме дарява всеки ден 🙂

Третото важно събитие е завършването на висшето ми образование 🙂 Сега вече официално съм Мис Магистър 🙂

Благодаря и на всички априлски мами, които ми помагаха със съвети и правеха ежедневието ми с Ния по-забавно и по-леко 🙂

На всички вас желая да сте най-вече живи и здрави 🙂 Нека идната 2012 изпълни къщите ви с мир, сърцата ви с любов и душите ви с щастие 🙂

За края на годината ви предлагам една по-различна и страшно вкусна баклава.

Обичам баклавата да е хрупкава и в същото време сочна. След дълго изпробване на различни рецепти намерих своят фаворит, а именно баклава с кексова плънка. Приготвя се много бързо, лесно и според мен е доста ефектна.

Продукти:
1п. фини кори
100 гр. масло
за плънката:
1.ч.ч. брашно
1.ч.ч. начукани орехи
1.ч.ч. захар
4 яйца
50 мл. вода
1п. бакпулвер
1 п. ванилия

Приготовление:
Разделяме маслото на две и половината слагаме в тавата за печене, включваме фурната на 180 градуса и го разтопяваме.
Междувременно приготвяме кексовото тесто. Първо разбъркваме яйцата със захарта и водата, след това добавяме брашното, бакпулвера и ванилията и накрая счуканите орехи.
След като сме приготвили кексовата плънка разделяме корите на две и така както са на руло ги режем на ленти. Половината разстиламе върху тавата с разтопеното масло, като ги „разрошваме“, а отгоре изсипваме кексовата плънка и накрая завършваме с другата половина от корите. Печем на 180 градуса за около 30-40 минути. Изчакваме баклавата да изстине напълно и тогава заливаме с сиропа.
За него са ни нужни:
2 ч.ч. захар
3 ч.ч. вода
1/2 ч.л. лимонтузу

Поставяме съставките в тенджерка и изчакваме да заврат, варим докато сиропа започне леко да се сгъстява. Заливаме баклавата с още горещият сироп и оставяме да престои поне ден преди да я консумираме.
Важно е баклавата да е напълно изстинала преди да я залеем с горещият сироп.
Да ви е сладко 🙂 и весело посрещане на Новата Година 🙂

2 responses »

  1. Прекрасна година е била, но следващата ще е още по-чудесна! Весело посрещане на 2012!

  2. Весело посрещане на новата година! Баклавата изглежда страхотно, може да я пробвам!

Вашият коментар

