Къпаната питка на Ани

Стандартен

Измина почти месец от последната ми публикация 😦 Някак така ме завъртя ежедневието, че не остана време за едно от любимите ми занимания…

Дните ми на родна земя се оказаха доста по-уплътнени и запълнени с задачи…а си мислех, че отивам на почивка 😀

Решила съм обаче да ви спестя всички досадни обяснения, както и оплаквания на тема време. За всеки от нас е ясно, че борбата с него – Времето,  е безмилостна и в повечето случаи сме обречени да я загубим.

Минавам директно към същината на днешната ми публикация. Приготвила съм ви една питка, която правих не много отдавна по случай първите стъпки на Ния-Фурия 🙂 Рецептата получих от една много талантлива мама на три слънца, с която се запознах в небезизвестния форум BG-Mamma 🙂 За моя радост това виртуално приятелство ми донесе много вдъхновение и положителни емоции. Ани, благодаря ти! А ето тук може да се полюбувате на прекрасните ѝ творения 🙂

Питката се нарича къпана, защото процеса на втасване се извършва във вода, което само по себе си е вид „изкъпване“, та от там и името ѝ. Преди да я приготвя си мислех, че е супер сложно, че става голяма мацаница и че тестото ще стане супер воднисто. Всичките ми притесненя обаче, се оказаха напълно безсмислени и неоправдани! Приготовлението на питката беше много лесно, а резултата превъзходен!

Знам, че не е учтиво сама да си се хваля, но наистина останах очарована и ви препоръчвам горещо да опитате тази технологията на втасване.

Ето и рецептата:

Продукти:

1 кубче мая

400 мл. прясно мляко

1 с.л. захар

3 яйца /единият жълтък се отделя за намазване/

1ч.л. сол

3 с.л. олио

1 кг. брашно

Приготовление:

Маята се разтваря с малко мляко / 4-5с.л/ и цялата захар, оставя се да втаса, докато си удвои обема. 2/3 от брашното се пресява в дълбока купа и в кладенче се слагат маята, яйцата, прясното мляко, солта и олиото.

Замесва се меко тесто като постепенно се прибавя брашно, може и да не поеме всичкото, а може и малко повече, зависи от големината на яйцата. Тестото трябва да стане меко.

Тестото слагаме в тензухена кърпа, завръзваме и потапяме в дълбок съд , пълен с хладка вода. Когато тестото втаса, изплува на повърхността. Така няма как да объркате или да пропуснете момента, в който тестото е готово!

Изваждаме тестото от кърпата и го замесваме наново. Може да се оформи по всякакъв начин. Аз го разделих на три топки, разточих на 3 кръга, намазах всеки с разтопено масло, наредих ги един върху друг и разрязах на триъгълници, както се реже пица. Всеки триъгълник завих като кроасан. Намазваме „кроасанчетата“ с жълтък и ги нареждаме едно до друго в кръг.

Питката се слага в студена фурна и се включва на 150градуса. Пече се около 45-50мин. Като се изпече се напръсква и завива в кърпа!

Ето и още един вариант за форма на питката, доста по-опростен, но също толкова вкусен 🙂

Дано да ви хареса!

До скоро!

4 responses »

  1. Прекрасна къпана питка! Иска ми се и аз да мога да изкъпя така красиво една! Колко време втасва горе-долу?

  2. Здравейте! Колко голяма е тавата, в която правите питката?

    • Тъй като разделих тестото на две използвах две тави. Голямата питка в тава 26см.,а малката в тава 20см.

Вашият коментар

