Ябълков галет

Стандартен

Определено лятната летаргия ме е обхванала…музата ми почти я няма. Сякаш и тя си почива в тези горещи летни дни, които между впрочем са рядкост по тези географски ширини 🙂

Започнала съм няколко публикации, но,като че ли единствено тази отговаряше на моментното ми настроение.

Хапва ми се нещо вкусно и леко, а усилията трябва да са минимални, освен това да се приготвя бързо – трябва да е  готово за следобедното кафе 😀

Продукти за тестото:

125 гр. меко масло
125 гр. пълнозърнесто брашно*
125 гр. пшенично бяло брашно*
3-4 с.л. пудра захар
ванилия
2 с.л. оцет*
1 яйце

* Може да приготвите тестото само с пълнозърнесто или само с бяло брашно, важно е общото количество да възлиза на 250 гр. Понякога дори, в зависимост от големината на яйцето (S, M или L), може да се наложи да добавите една две супени лъжици повече.

* Оцет се слага за да стане тестото по-хрупкаво. Миризмата на оцет се изпарява с печенето, така, че смело напред!

Продукти за плънката:
3 ябълки
шепа стафиди
шепа ситно накълцани орехи
2 с.л. нишесте
канела на вкус

Кристална захар за поръсване.

Приготовление:

Замесваме тестото, слагаме го в хладилник за да стегне за около половин час и го разточваме върху хартия за печене.

Нарязваме ябълките на лентички, смесваме ги с орехите, стафидите и канелата и оставяме да постоят, за да се отцеди леко водата и да се овкусят. Аз лично не обичам воднисти плънки и прибавям нишесте, въпрос на вкус. Може да направите плънката и без нишесте.

Ето и следващите стъпки:

1.

2.

3.

4.

5. Печем на 180 градуса около 30 минути 🙂

6. Хапваме 🙂

Да не забравим и кафето!

 🙂

4 responses »

  1. Оуууу, просто страхотно изглежда! Ама хич ме няма с тези теста, в чуденка съм дали да се престраша…

    • Ройс, давай смело. Според мен няма как да не се получи 🙂 Успех, ще ти хареса 🙂

  2. Вълшебен ябълков сладкиш! Толкова изкусителен, че ми разваля диетата дори от разстояние 🙂

Вашият коментар

