Happy Birthday to me :)

Стандартен

Днес празнувам първият си рожден ден 🙂 Точно преди една година на Хелоуин пуснах първата си публикация. Естествено пристигам да почерпя с тортичка, освен това черпя и за рожденият ден на малката си племенница 🙂 Да ми е жива и здрава, все така усмихната и лъчезарна :*

Това е първият ми опит за триизмерна торта, не бих казала много сполучлив, но за сметка на това научих доста нови неща 🙂

Реших да разделя рецептата на две части.  Днес ще ви покажа само подложката, която е имитация на дървен паркет. Целта ми беше той да изглежда доста употребяван, изтъркан, зацапан и тук-таме нацепен.

Ето как:

1. Първо си подбираме картон/подложка с желаната големина. Може да използвате и стена от най-обикновен кашон, като го увиете с алуминиево или свежо домакинско фолио.  Разточваме предварително размачкания фондан или парено захарно тесто (както в случая) върху картон.

2. С помощта на нож разделяме подложката по дължина на няколко равни по дебелина ивици. След това Правим и няколко напречни „разреза“ за да оформим дъските на паркета.

3. Ако искате паркета да изглежда използван и захабен направете още няколко по-плитки резки върху самите „дъски“.

4. За да оформите дупки може да използвате клечка за зъби, клечки за уши за леки вдлъбнатини или просто „задерете“ леко захарното тесто с нокът 🙂 Звучи странно но при мен точно така се получи от дефект ефект 🙂

5. За оцветяване съм използвала кафява гелообразна боя от Уилтън, която леко разредих с алкохол. Ще са ви нужни няколко четки- една по-дебела за оцветяване на самия паркет, тънка за оцветяване на резките и една много мека за оцветяване на вдлъбнатините.

6. Разредете боята с алкохол и нанесете един тънък слой върху цялата подложка.

7. Изчакайте няколко минути и нанесете втори слой. За него оставих боята да е по-гъста.

8. Най-накрая оцветете внимателно резките и дупките, като за целта аз почти не съм разреждала боята. По този начин резките се получават по-тъмни от самите дъски, което прави паркета да изглежда по-захабен и употребяван. За финален завършек може да използвате и гланциращ спрей, в случая аз не съм използвала.

Ето и тортата, но рецептата за нея ще ви представя в следващата си публикация. До скоро 🙂

Благодаря ви, че се отбивате при мен 🙂

To be continued…

5 responses »

  1. Честит блого-рожден ден! Още дълги години блогърстване и да не спираш да ни изумяваш с такива сложни за изпълнение проекти!

  2. Честита годинка на блога ти, Нунка! Пожелавам вселената ти да расте все с такива красиви темпове! Страхотна е тортата! Чакам инструкциите за сглобяването й 🙂

  3. Честита първа годинка на прекрасното ти местенце! Все с прекрасни публикации да продължиш да ни радваш!

  4. Pingback: Happy Birthday to me :) Second Part « Една жена – една вселена

Вашият коментар

