Първата ми орхидея

Стандартен

Измина доста време от последният ми пост 🙂 Не знам дали бях споменавала, но със съпружето се бяхме на една много дългоочаквана и много дългомечтана от мен почивка 🙂

През месец май поехме по пътя на Сантяго 🙂 Всъщност за това ще ви разкажа в друг пост, тъй като има страшно много за разказване 🙂

Днес исках да споделя една отдавна съществуваща страст 🙂 и ако си мислите, че ще е нещо НЕ свързано с торти и фондан, ще се излъжете. Естествено, че и тази ми страст ще е захарна 🙂 Ох, колко много възможности открих пред себе си!

Историята започна може би преди година (а може би и доста по-отдавна). Но нека кажем просто, че преди няколко месеца осезаемо реших да обърна внимание на този ми порив 🙂 А именно захарни цветя 🙂
Винаги съм си мислела, че е безкрайно сложно, трудоемко и едва ли не непостижимо. Самата истина е, че наистина е така! Ужасно сложно, трудоемко, енергоемко, скъпо дори…в общи линии все неща, които да те държат далеч от това занимание. НО и това е голямото но, когато страстта и желанието са в теб няма как рано или късно да не им се поддадеш 🙂

Преди време открих Алън Дън, чийто цветя са истинско изкуство 🙂 и си пожелах една негова книга за рожденият ден. Съпругът ми бе така мил и внимателен да запомни това ми желание и така получих книгата –

Алън Дън

разглеждайки книгата установих, че са ми нужни безброй неща- телчета с различен диаметър, боички на прах, четки, специални резци за всяко отделно цвете или листо, цветарско тиксо, клещи, пинцети, тичинки, лепило, поставки и т.н. Списъкът е доста дълъг, наистина!

Виждайки всичко това ентусиазма ми лека полека започна да се изпарява…постепенно „забравих“ това си желание.  Въпреки това обаче, често си случваше да си казвам, че скоро трябва да опитам 🙂

Преди два или може би три месеца реших, че ще направя божур и започнах трескаво да търся резци за целта. Почти никъде не намерих. Точно бях започнала да се отчайвам, когато реших да попитам в един доста посещаван от мен форум откъде мога да си ги набавя  🙂 Единственият отговор, който получих ме насочи към един австрийски сайт. Реших, че ще си поръчам, все пак от доста време исках да направя един красив божур от фондан.

В предният пост, може да видите резултата 🙂

Честно казано не бях доволна, недостатъците са достатъчно много и ясни за мен, но като за първи път решавам, че ми е простено 🙂

След това смело реших, че искам да посетя курс за направата на захарни цветя, да обаче всички курсове или бяха непосилно скъпи или ужасно далече! Пфу и аз имам един късмет!

Всъщност да! Оказа се, че имам голям късмет. Намерих един курс съвсем близо до Мюнхен (нали съм казвала, че живея в Мюнхен?!)

Естествено типично в стила на моята съдба (нали всеки човек си има такава) курса го организираше точно тази жена, от която си купих резеца за божура 🙂 Да, австрийката!

Написах ѝ имейл, че искам да посетя курса ѝ и зачаках отговор. За жалост той не беше никак окуражаващ…пишеше, че и последното място е заето, все пак курса беше само след няколко дни.  Все пак жената пишеше, че ще ме информира ако се освободи място. Не мина и ден и се оказа, че едно място се е освободило (дали това е истина или просто е решила да увеличи бройката, в случая не е важно, важното е, че можех да посетя курса ).

Курса продължи два дни буквално от сутрин до вечер. Правихме хибискус, гинко и бамбук, но тях естествено ще покажа в друг пост 🙂

Постовете са ми малко като Властелинът на Пръстените- първо виждате бъдещето, а после ви показвам миналото 🙂

Моля да ме извините, просто цветята все още си стоят и чакат да ги направя част от някоя шоколадова сладост.

Та така да преминем към орхидеята.

Не бях решила точно какво цвете искам да направя, исках само да е екзотично 🙂 Реших, че най-добре е да погледна какви резци за цветя има на страницата на австрийката и да си избера. Хубавото е, че има и описание как точно да се използват и то е доста добро! Каро (така се казва австрийката) наистина се е потрудила доста за да покаже как точно се борави с формите.

Честно казано не се колебах много и си избрах Орхидея Катлея.

Тази орхидея ми направи впечатление преди доста време, мисля, че беше от един американски филм…не че има значение. Вдъхваше ми толкова много нежност ,чистота и ефирност.

Ето я и нея:

Орхидея

Орхидея

Орхидея

Орхидея

Всъщност рецепта няма да има. Причината е, че изпробвах нова рецепта, която според мен се оказа неуспешна 🙂 и не виждам смисъл да я споделям с вас. Искаше ми се на направя така познатия „сладък салам“, намерих рецепта в един от любимите си блогове, за жалост обаче се оказа не по вкуса ми. Стана прекалено НЕсладък и с прекалено много бисквити…

Ако решите на направите подобна торта, може да използвате вашата любима рецепта за сладък салам, а може и да споделите вашата тук! Ще се радвам да изпробвам нови рецепти, тъй като все още не съм открила любимият ми „сладък салам“ 🙂

Орхидея

Орхидея

Орхидея

Орхидея

Орхидея

Орхидея

Орхидея

Орхидея

Орхидея

Това е засега от мен! Приятна седмица и до скоро 🙂

13 responses »

  1. Здравей, случайно попаднах на блог/а ти, но орхидеята е станала чудесна. И ми се стори неподходящо, пръстта (в саксията) да не е вкусна, за това ти предлагам моята рецепта за сладък салам:
    продукти“ 125гр. краве масло, 60гр. пудра захар, 2 яйце, 2 супени лъжици какао, 1 опаковка чаени бисквити (използвам Leibniz) , нарязани орехи (количеството е според индивидуалния вкус, слагам 1 чаша), прясно мляко (ако сместа е много суха)
    Приготвяне: Маслото се разбива със захарта до побеляване, прибавят се яйцето и какаото. Към тази смес де добавят натрошените бисквити и нарязаните орехи. Всичко се разбърква, оформя се като салам, поръсва се (или се овалва) с пудра захар и се оставя в хладилник за няколко часа да се охлади (и маслото да стегне).
    Поздрави и дано ти хареса рецептата.
    Мира

    • Благодаря Мира! До сега не бях попадала на рецепта за сладък салам с яйце ! Много интересно 🙂 Тъй като все още търся Рецептата за сладък салам, мисля, че и твоята ще пробвам 🙂 Благодаря, че сподели 🙂

  2. Привет,
    отдавна пишеш в форума на бг мама, но защо ли до сега не съм попаднала на твоя блог не знам, но определено е било пропуск. Определено ще наваксам, като разгледам всичко. Но първо да кажа, че орхидеята ти е страхотна. Аз не смея да правя захарни цветя, защото определено трябва първо (поне според мен) да си минал някакъв курс и да знаеш с какво тесто да ги правиш. Аз определено имам няколко неуспешни опита, последния от снощи, когато 2-3 часов труд отиде на вятъра, след като ми се натроши гарденията. Както и да е увлякох се и се загуби това, което исках да ти напиша.
    Орхидеята ти е станала наистина като истинска и е много нежна. Чакам да видя хибискуса и гинкото, както и да спаделиш повече по техниката за направата им. Надявам се с някое от тях да участваш в настоящето предизвикателство.
    А още повече ще бъда доволна ако разкажеш твоето изживяване за преминаването ти по Пътя до Сантяго де Компостела. Понеже това е моята мечта, която си чака реда ще ми е приятно да прочета за твоето усещане, преживявания, впечатления от него. Отново поздрави и спорна и успешна седмица!

    • Здравей Роси, благодаря ти за милите думи 🙂
      Моделирането на цветя определено не е лесна работа. В интерес на истината дълго време не се решавах да опитам. Всъщност вече си прочела самата историята в поста, няма да се повтарям 🙂
      Австрийката, (тя се казва Каро, както и страницата ѝ) ме запали наистина. Не толкова личната ѝ харизма, колкото резултатите бяха впечатляващи. Не мога да кажа, че всеки може, но определено като се положат усилия се получават прилични резултати. Мисля, че най-важното е човек да си даде време и да подходи с много търпение, защото си е наистина пипкава работа.
      Знам, че е навсякъде има какви ли не онлайн уроци, но ако имаш желание хвърли един поглед на нейните уроци. Безплатни са,стъпка по стъпка и можеш да си ги свалиш. http://shop.zuckerzauber.at/Infos/Anleitungen Ако срещнеш затруднения заради езика, ще ти помогна с удоволствие.
      За Пътя на Сантяго имам много да разказвам, но реших да не го правя аз, а съпругът ми. Тъй като искаме да разкажем всичко: от самата идея до завръщането ни у дома, това ни отнема много време. Той все още се труди върху това да синтезира цялата информация. Не мога да кажа кога, но се надявам скоро материала да е готов и да го пуснем.
      Що се отнася до мечтата ти, вярвай, че ще се сбъдне. Когато нещо е писано да се случи рано или късно обстоятелствата се нагласят така, че всичко става възможно. 🙂 Само като потвърждение на това искам да кажа, че ние всъщност искахме да летим за Калифорния, а се озовахме по Пътя на Сантяго 🙂
      Относно предизвикателството точно хибискуса, гинкото и бамбука съм приготвила 🙂
      Поздрави и отново ти благодаря за милите думи 🙂

      • Благодаря за отговора!
        ще чакам да видя тортата за предизвикателството, а също и публикацията за Сантяго. Ще сваля и уроците от страничката, която ми пусна. Само ми кажи с какво захарно тесто правиш цветята – някакво специално за цветя или захарно тесто в което е добавена тайлоза? Аз явно бъркам нещо с тестата ама за сега нямам време да се забавлявам с цвета, но все някога и този ден ще дойде.Прекрасна и много романтична вечер!

      • Здравей Роси,
        при австрийката използвахме готов на Squires Kitchen: http://www.torten-kram.eu/WebRoot/Store16/Shops/62737572/4CF4/B3B0/5214/AFA1/F2CC/C0A8/29BB/277E/GP23.jpg. За домашна употреба си бях купила на Renshaw: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41tUNfi3J1L._SX342_.jpg. Не мога да кажа, че има огромна разлика, но пък и не съм правила толкова много цветя,та да имам категорично мнение. Останах много доволна и от двете моделиращи маси.
        Ходих и на един друг курс, на който използвахме обикновен фондан с тайлоза. Честно казано не останах много доволна. Фондана според мен, без значение колко тайлоза има в него не може да се разточи така фино и не съхне така бързо. Цветето ми стана според мен грубо. Не можех да работя спокойно с тестото и съответно имах доста трудности с изработката. Според мен си вземи моделираща маса за цветя.
        Отделен е въпроса естествено колко реалистично искаш да е цветето. Аз лично държа да е максимално близо до ботаническия еквивалент, затова разточвам много фино (според цветето, вейнвам (слагам релеф) и съответно предпочитам готова моделираща маса за цветя.
        Поздрави и спокойна вечер!

  3. Благодаря за отговора! вече намерих от втория вид да се продава в нашите сайтова, така, че за в бъдеще като реша да се забавлявам с цветя, ще знам какво да ползвам. Аз пробвах с фондан с тайлоза и за това резултата не ми хареса. Прекрасен и слънчев ден, ти пожелавам да имаш!

  4. Pingback: Торта с хибискус | Sweetland Republic

Вашият коментар

